-Sunday, February 13, 2005-

瓦解

nice song. by 南拳媽媽. jay sang this song during his recent concert too. i love this part of the song "我一個人在角落 沒有妳陪伴的我 連寂寞都笑我太墮落". how true. sometimes when u're so down, even the lousy situation u're in seems to be jeering at u too. so dun get down, get up and OUT!

瓦解 南拳媽媽
詞:彈頭 曲:周杰倫 編曲:鍾興民 製作人:周杰倫

D F#m Bm
宇豪:說著笑著的午後 鐘聲一直在停留
D Bm
風聲靜靜躺著在誘惑
G F#m Bm
我一個人在角落 沒有妳陪伴的我
G A
連寂寞都笑我太墮落

D D7 G A
彈頭:廣場旁邊的煙囪 煙霧瀰漫你面容
F#m Bm G
我悄悄背頌妳的溫柔 喝著加溫後的啤酒
F#m Bm G A
這樣唯美的鏡頭 是否只存在故事之中

F Dm
豪+彈:在你的身後 時間把過去都帶走
Bb F Gm C
時間把鏡頭帶走不假思索 回憶不放手
F Dm
好想再跟妳牽著手 牽著妳給我的溫柔
Bb F Gm
哭過以後眼淚還是不停的流

F Dm
在妳的身後 時間把畫面都帶走
Bb F Gm C
時間把鏡頭帶走不假思索 回憶不放手
F Dm
好想再跟妳牽著手 牽著曾有過的溫柔
Bb F Gm C
哭過之後眼淚還是不停的流

F Bbm F
遇見彩虹 遇下過之後 街角出現彩虹
Bbm C F
淚流乾之後 有彩虹

after i played this on mah guit, i realise that there's a i-dunno-how-to-explain kinda change in the key from the verse to chorus [haaa.. i dunno how to explain cos me not a music student..]. but it's realli cool and nice. try it!

mayling signed off at
|3:36:00 AM|


Comments: Post a Comment